21 Haziran 2012 Perşembe

Alışveriş Hatası

Daha önce sizlere yaşadığım olumsuz bir olaydan bahsedeceğimi söylemiştim.Sonra düşündüğümde sonuçta bu insan buradan ekmek yiyor buna 1 kişiyle de olsa engel olmak istemem demiştim kendi kendime.Ama şu anda gördüğüm bir şeyle yazmamın daha doğru olacağını düşündüm.Böyle bir yazıya blogumda yer vermek istemezdim ama internetten ürün almak çoğumuzu korkutabiliyor.Madur olmamak için iyice araştırmak gerekiyor.

Uzun zaman önce birkaç blogda adını duyduğum bir gitti gidiyor satıcısından istediğim Zoya flakeyleri almak istedim.Kendisine bana istediğim 2 ojeyi ayırması için mesaj attım.Ürünlerin olduğu listeyi incelerken Stargazer marka bir ojede beğendim ve bu 3 oje benim için ayırıldı.Tam ne zaman aldım hatırlamıyorum ama sanırım birkaç gün sonra ben ürünlerin satın alımını gitti gidiyor üzerinden yaptım. Kendisine de Yurt İçi kargo ile göndermemesini , bu firma ile gerçekten çok sorun yaşadığımı , evime kadar getirmediklerini , şubenin uzak olduğunu ve gitmek için taksi kullanmam gerektiğini söyledim. Mng kargo ile bana yakın şubeye göndermesini söyledim.Kendisi Mng ile çalışmıyormuş ama sağolsun kabul etti.Sanırım 2 gün sonra ürünler gelmeyince kendisine mesaj attım.Ürünlerin elinde olmadığını , kendisininde yurt dışından sipariş verdiğini , gelmesinin 1 hafta gibi bir zaman süreceğini söyledi.Tabi buna biraz bozuldum.En azından mesajlaşırken , alımı yaparken bana bu bilgi verilmeliydi.Daha önce alışveriş yaptığım satıcılarda 2 gün sonra ojeler elime geçiyordu.Ben tatile gideceğimi , gideceğim yere kargonun mümkün olmayacağını söyledim ve ben gidene kadar birkaç gün daha bekledik.Sanırım 10 gündü tam hatırlamıyorum ama 23 Nisan ' da da ojeler satıcının eline geçmemişti ve ertesi gün satışı iptal ettik ücret kartıma iade edildi.Sadece aldığım Stargazer oje elime geçti.Yanında da tırnak süslemek için ufak hediyeler vardı ve kargoyu da kendisi ödemişti . Çünkü müşteriyi elde tutmak önemliydi !! .

Ojeler geldiğinde bana haber vermesini istedim .Tekrardan almak için.Nasıl bulunduysa bilmiyorum sanırım gitti gidiyor hesabımdan bulundu cep telefonuma satıcıdan mesaj geldi.''Ürünleri listeliyorum senin için ayırayım diye.''. Gitti gidiyor a da baktığımda baktığım tarihten 3 gün önce aynı şekilde mesaj atılmıştı.Bende mümkünse ayırmasını ama bir süre alamayacağımı söyledim.Ama eğer bir sorun olacaksa ayırmamasını söyledim.Kendisi de sorun olmayacağını , istediğim zaman alabileceğimi söyledi ve 2 Zoya ile birde Orly ojenin sitede benim için ayrıldığını gördüm.Sanırım bir hafta dolmak üzereyken site üzerinden sürenin dolacağını ne zaman alacağımı söylemem gerektiğini belirten bir mesaj aldım ve yine aynı şeyleri bir süre alamayacağımı çok sorun yaratıyorsa iptal edilmesini söyledim ve yine sorun olmayacağı söylendi.Daha sonra bu ojenin benim için geldiği , bana gönderileceği ben müsait olduğumda ödemeyi yapabileceğim söylendi.Böyle bir şeyi tabi ki kabul etmedim ve sanırım o gün ödemeyi yaptım ve 2 Zoya ' yı aldım.Satıcıyı da sitede madur etmemek adına.Çünkü süre doluyordu ve benim için uzatılıyordu.Birde Orly ayırtmıştım ama almak istediğimde tam sana ayırırken satıldı dendi ama bana ayrıldığını görmüştüm.Neyse belki ben yanlış görmüşümdür dedim geçtim.Bu süre içinde de aniden ortaya çıkan '' beyin '' ile ilgili bir rahatsızlığımla uğraşıyordum.Neyse ki sonunda bir şey çıkmadı ama o stres bile insana korku veriyor.Sabah telefonuma Yurt içi Kargo ile ürünlerimin gönderildiğini belirten mesaj geldi. Neyse dedim bekledim ve tabiki alamadım.Sözde kargo gelmiş ama geldikleri saatte evde yokmuşum !! Apartmanın girişinde ki posta kutusuna kağıt bırakıp gitmişler.Sanırım her zaman ki gibi 5 kat çıkmak zor geldi !! .Ben de bunu görünce daha çok sinirlendim ve satıcıya şubeye gidip ürünleri almayacağımı zaten rahatsız olduğumu , ürünlerin kendisine geri dönmesini , ücretinide geri istemediğimi yazan bir mail attım.Kendisi gayet tatlım , canım lı maillerinden birini gönderdi.Geçmiş olsun dileklerini iletti ve kargoyu arayacağını eğer olabilirse paketi tekrar getirmelerini sağlayacağını söyledi ve tabiki o lanet kargo yüzünden bu mümkün olmadı.Bu arada devamlı mailleşip haberleşiyoruz.Buraya kadar kargoya olan sinirimi anlatıyorum kendisine . Gelen mailde '' ürünler bana dönsün ödemeni yapayım ama sen gitti gidiyordan satışa onay ver ve bana olumlu puan ver '' i okuyunca neler oluyor dedim kendi kendime .Almadığım ürünler için bunu yapmamın diğer insanları kandırmak olacağını söylediğimde aldığım cevap ''ikimizin arasında '' tarzında bir şey olmuştu.Tabi bu arada ben olur da ojeler gelir diye site üzerinden satışı iptal ettirmedim ve ödemeyi onaylamam için satıcının bir uyarı verdiğine dair mail aldım ve ödeme kendiliğinden onaylandı.Bu onaydan sonra sanırım almadığım ürün için olumlu puan vermeyeceğim anlaşıldığın da birden gelen mailler Dilek Hanım şeklinde değişti .Keşke Yurt içi kargo ile göndermeseydiniz de böyle sorunlar yaşanmasaydı buda hesap numaram ödemeyi gönderirsiniz dedim.İlk aşamada gerçekten para umrumda olmadı çünkü zaten gözden çıkarmıştım ama konuşma tarzı değişince neden almıyorum diye düşündüm. Ojeler eline geçince parayı göndereceğini ve bir daha kendisinden ürün almamamı kendisini çok zarara uğrattığımı alırsam da göndermeyeceğini söyledi.Bende en başından beri konuşmanızı değiştireceğinizi düşündüm ama siz yapmadınız diğer satıcılar sizin gibi değil dedim ve kendisi engelledim mail hesabımdan yani ondan sonra bir şey yazdıysa da görmedim .Buraya kadar yine talihsizlik der geçerim ama az önce baktığım da siteden verdiğim olumsuz puanların olumluya dönüştürüldüğünü görünce ve en önemlisi site üzerinden yaptığımız mesajlaşmaların SİLİNDİĞİNİ !! görünce yazmalıyım dedim.

Ben zor bir dönemimde 2 oje için yaşadıklarımı ve en sonunda aldığım cevabı size yazdım. Profili iyi olan bir satıcı ama demek ki olumsuz puanda oynama yapılabiliyormuş . Bunu gördükten sonra sanırım artık hiçbir satıcının profiline güvenemem . Satıcının adını söyleyip söylememem konusunda çok kararsız kaldım ama bence yazılanların askıda kalmaması için söylemeliyim. Bu satıcı pellin_35 . Kendisi de sanırım blogumu okuyor . Bana kendini savunmak amaçlı , olumsuz puanı nasıl olumluya çevirip mesajların silindiğini anlatmak amaçlı yorum bırakırsa yayınlarım...

21 yorum:

  1. Ooouuf konu bana anlattığından sonra çok uçmuşş bu yazıyı yazmakta iyi etitn bu arada olumsuz puanların olumluya dönüşmesi şaşırtıcı gerçekten hiçbir satıcıya güvenmiycez o zaman !!!!

    YanıtlaSil
  2. Gerçekten yaşadıkların büyük talihsizlik, özellikle olumsuz puanların olumluya dönmesi ve satış öncesi "müşteriyi önemseyen" tavrın, satıştan sonra "müşteriyi umursamamak" şeklinde değiştiğini görmek oldukça kötü. Ama satıcının adını yazmakla iyi etmişsin. Sonuçta bizler birbirimizden bloglarımız sayesinde haberdar oluyoruz. İyi satıcıyı - kötü satıcıyı ayırt etmek gerek. Ve ben bu şahısla alışveriş yapmayı düşünürken, dükkanını incelerken bu olaydan sonra kendisiyle hiç bir şekilde karşılaşmamayı diliyorum. Haksızlıklar karşısında sesimizi duyurmalıyız. Kusura bakma ama ben müsteri haklıdır tavrındayım, işini çok ciddiye alıp, müşterisiyle ağız dalaşına girmeyen firma/insanlar varken böyle satıcıdan alışveriş de yapmam, alışveriş yapmamaları konusunda çevremi de uyarırım. bugüne kadar çoktan yazmalıydın bu konuyu...

    YanıtlaSil
  3. Bazen para kaybı değil de başka şeyler daha çok dokunuyor insana!Sinir olmakta çok haklısın.Ben de gg de puanlama olayının çok güvenilir olduğunu düşünüyordum,hem sağlık problemlerin hem de bu yaşadığın tatsız olay için çook geçmiş olsun!

    YanıtlaSil
  4. Cok iyi yapmissin Dilek yazmakla, hepimize kupe olsun.

    YanıtlaSil
  5. Gg nin şikayet sayfasını okumuştum ben de orada satıcıya olumsuz yorumu sanırım site engelliyormuş. En azından ben öyle anladım oradaki yazılardan... Yazarak çok iyi etmişsin. Bu arada hem rahatsızlığın hem de bu olay için çok geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
  6. Bende biraz karıştırınca haksız yere verilen olumsuz puan diye itiraz etme hakkı oldugunu ögrendim satıcının sanırım öyle bir durum oldu ama sonucta bana göre haksız değildi verdigim puan

    YanıtlaSil
  7. aaaaaaaa ağzım açık okudum bu aralar böyle gariplikler bize rastlıyorr desene :/

    YanıtlaSil
  8. Her iki olay içinde öncelikle geçmiş olsun 2 oje için yaşadığın talihsizlik ve bi yandan yaşadığın rahatsızlık düşününce ben olsam herhalde dayanamazdım senin gibi iyiki yazmışsın aslında GG ebayın türkiye versiyonu ama işleri farklı yürütüyorlar gerçekten ama yazmakla da iyi etmişsin yoksa böyle bi durumdan haberdar olmak imkansızdı

    YanıtlaSil
  9. yazdığın iyi oldu ama yazmasaydın da stargazerı sadece o satıcı satıyor.. bir arkadaşım da almıştı sorunsuz geldi... ben deniz rio veya dbms den almayı tercih ediyorum onlar güvenilir..

    YanıtlaSil
  10. öncelikle geçmiş olsun , satıcının ismini verdiğin iyi olmuş ona göre temkinli oluruz

    YanıtlaSil
  11. bence çok iyi yapmışsın çünkü hepimiz internetten alışveriş yapıyoruz ve biz o yorumlara bakarak alışveriş yapıyoruz, "sen almasan da yorum yolla" diyen bir sürü kişi olabilir, sayende bilgilenmiş olduk.

    YanıtlaSil
  12. Canım çok geçmiş olsun.Benimde sağlıkla ilgili sıkıntılarım var bu ara.Sonuçlarımı bekliyorum.Öncelikle hepimiz için en önemlisi sağlık.Yaşadığın tatsız olayıda bizimle paylaşman çok iyi olmuş.İsmide yazmakla iyi yapmıssın canım.

    YanıtlaSil
  13. çok geçmiş olsun canım. defalarca kez eBay'dan alışveriş yaptım. hiç bir sorun çıkmadı ama gittigidiyordan yapılan 4 alışverişin 1'inde muhakkak bir sorun çıkıyordu. bu yüzden uzun zamandır gg'yi kullanmıyorum. bir diğer önemli sorun da çok ucuza aldıkları ürünleri nerede ise 20 katı fazla fiyata satıyor olmaları. Özellikle çinden free shippingle gelen tırnak süsleme yan ürünleri taşlar, fimolar, dotting toollar falan 1 2 dolara alınan tırnak taşlarını 12.5 ile 20 tl arasında satıldığını gördüm. benim de ufak tefek dertlerim olduğundan çok uzun bir yorum oldu bu kusura bakma lütfen :) tekrar geçmiş olsun canım. Hastalığının geçmiş olmasına da çok üzüldüm

    YanıtlaSil
  14. ayyy ne dedim ben.. hastalığının geçmiş olmasına çok sevindim olacak o sevindim :) uf bana :(

    YanıtlaSil
  15. site olumsuz puanlara bir filtre uyguluyor, bunda yaniltici oluyor. hepimiz gg den alisveris yapmak durumunda kaliyoruz, yazdigin cok iyi olmus. insan bir ojeye 20 lira verince hizmetin en iyisini istiyor hakli olarak.
    bu arada cok gecmis olsun:)

    YanıtlaSil
  16. tatlım, hem rahatsızlığın hem de bu olay için çok geçmiş olsun. çok sıkıntı yaşamışsın.
    iyi olmasına çok sevindim

    YanıtlaSil
  17. İyi bir yazı oldu bu en iyisini yaptın sen. Herkes işini severek yapsa ne kadar güzel olur! GGde biraz dikkat etse...

    YanıtlaSil
  18. bu satıcıdan bende ürün aldım bugün elime geçti hala.bilmiyordum tabi başına gelenleri.ben bi sorun yaşamadım hatta bi opi krem bir de ruj göndermiş hediye olarak.anlam veremedim başta hediyelere çünkü daha öncede 3 oje almştım o zaman hediye geldiğini hatırlamıyorum.sonra blogda bahsedeyim diye mi yolladı diye düşündüm.ama belkide sen insanlara anlattın diye müşteri kazanmak için yolladı.ayy bilemedim şimdi :/ mutlu olmuştum hediyeleri görünce ama şimdi şüpheye düştüm gerçekten kimseye güven olmuyor.

    YanıtlaSil
  19. Ben de ondan alış-veriş yapmayı düşünüyordum :O Sağ ol canım iyi ki uyarmışsın <3

    YanıtlaSil
  20. ben 2 defa alışveriş yaptım kargo ücreti yüksekliği dışında hiç sorun yaşamadım
    üzücü bir durum olmuş

    YanıtlaSil
  21. Bir defa alisveris yaptim ilk ve son oldu . Ukala ve cirkin tavırları nefret ettirdi.Dünyanın en pahali ürününü bedavaya verse yine o pellini den almam !

    YanıtlaSil